Online formulieren mogelijk slecht bereikbaar

Vooral tijdens de piekuren tussen 11.00 en 12.30 uur. Ervaart u problemen? Probeer het op een ander tijdstip opnieuw.
> Lees meer

Legaliseren handtekening / Garantverklaring

Wilt u garant staan voor een vriend, familielid of partner die een visum voor kort verblijf nodig heeft?
Met een garantstelling verklaart u dat u garant staat voor de eventuele verblijfskosten van deze persoon. Ook eventuele schulden die de bezoeker maakt, kunnen op u worden verhaald.

Download aanvraagformulier Garantstelling Neem dit en uw legitimatie mee naar het gemeentehuis

Vul het formulier thuis in en kom voor het ondertekenen en legaliseren van de garantverklaring naar het gemeentehuis. Bent u getrouwd of heeft u een geregistreerd partnerschap? Dan moeten u en uw partner beiden persoonlijk naar het gemeentehuis komen om de garantverklaring af te geven. 

Maak hiervoor een afspraak. Het is tijdelijk alleen mogelijk telefonisch een afspraak te maken. Bel tijdens openingstijden telefoonnummer 14 072 voor het maken van een afspraak.

 

Meenemen

  • een geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitsbewijs, rijbewijs of verblijfsvergunning).*
  • de garantverklaring, ingevuld maar niet ondertekend. De handtekening zet u in het bijzijn van de ambtenaar.

* In de meeste gevallen zijn wij wettelijk verplicht u om (een kopie van) uw identiteitsbewijs te vragen. De reden is om identiteitsfraude tegen te gaan. Meer informatie:

Kosten

Het legaliseren van een handtekening en garantverklaring kost € 8,15

U kunt in het gemeentehuis contant of met pin betalen.

Legalisatie handtekening

U heeft een document waar uw handtekening op moet staan. Moet u daarbij bewijzen dat die handtekening inderdaad van u is? Dan kunt u dit persoonlijk in het gemeentehuis regelen. U zet uw handtekening op het document waar de ambtenaar van de gemeente bij is.

Maak hiervoor een afspraak. Het is tijdelijk alleen mogelijk telefonisch een afspraak te maken. Bel tijdens openingstijden telefoonnummer 14 072 voor het maken van een afspraak.

Meenemen

  • een geldig identiteitsbewijs (paspoort, identiteitsbewijs, rijbewijs of verblijfsvergunning).*
  • het nog niet ondertekende document waarvan de handtekening moet worden gelegaliseerd.

* In de meeste gevallen zijn wij wettelijk verplicht u om (een kopie van) uw identiteitsbewijs te vragen. De reden is om identiteitsfraude tegen te gaan. Meer informatie: