Legaliseren handtekening / Garantverklaring

Wilt u garant staan voor een vriend, familielid of partner die een visum voor kort verblijf nodig heeft?
Met een garantstelling verklaart u dat u garant staat voor de eventuele verblijfskosten van deze persoon. Ook eventuele schulden die de bezoeker maakt, kunnen op u worden verhaald.

Download aanvraagformulier Garantstelling Neem dit en uw legitimatie mee naar het gemeentehuis

Vul het formulier thuis in en kom voor het ondertekenen en legaliseren van de garantverklaring naar het gemeentehuis. Bent u getrouwd of heeft u een geregistreerd partnerschap? Dan moeten u en uw partner beiden persoonlijk aan de balie komen om de garantverklaring af te geven.

's Ochtends tot 12.30 uur is er bij burgerzaken vrije inloop. Vanaf 13.30 kunt u alleen terecht op afspraak. Dit geldt ook voor de vrijdagavond.

Maak een afspraak Als u een afspraak maakt hoeft u niet te wachten

Meenemen

  • een geldig legitimatiebewijs (paspoort, identiteitsbewijs, rijbewijs of verblijfsvergunning)
  • de garantverklaring, ingevuld maar niet ondertekend. De handtekening zet u in het bijzijn van de ambtenaar

Kosten

Het legaliseren van een handtekening en garantverklaring kost € 8,50

U kunt in het gemeentehuis contant of met pin betalen.

Legalisatie handtekening

U heeft een document waar uw handtekening op moet staan. Moet u daarbij bewijzen dat die handtekening inderdaad van u is? Dan kunt u dit persoonlijk in het gemeentehuis regelen. U zet uw handtekening op het document waar de ambtenaar van de gemeente bij is.

Openingstijden: maandag t/m donderdag van 10.00 uur tot 17.00 uur en vrijdag van 10.00 tot 20.00 uur.

Afspraak maken legalisateren handtekening

Meenemen

  • een geldig legitimatiebewijs (paspoort, identiteitsbewijs, rijbewijs of verblijfsvergunning)
  • het nog niet ondertekende document waarvan de handtekening moet worden gelegaliseerd.