Aangepaste dienstverlening eind december vanwege de fusie

Van vrijdag 24 december tot maandag 3 januari zijn veel digitale systemen van de gemeente niet beschikbaar. U kunt dan tijdelijk minder gemeentezaken regelen. Dit heeft te maken met de voorbereidingen rondom de fusie. Alle gegevens van de huidige gemeenten worden dan overgezet naar de nieuwe gemeente Dijk en Waard.

Als alles volgens planning verloopt, kunnen we vanaf maandag 3 januari 2022 weer producten en diensten leveren. Toch proberen we u zo goed mogelijk van dienst te zijn in de periode van overgang.

Aanvragen en regelen

Door de noodzakelijke werkzaamheden kunt u tussen 24 december en 3 januari geen producten aanvragen. Houd daarom rekening met de onderstaande informatie.


Wij raden u aan om zoveel mogelijk producten en diensten aan te vragen vóór 24 december 2021 of na 3 januari 2022, wanneer dat mogelijk is. Houd de website en onze social media in de gaten voor actuele informatie over onze aangepaste dienstverlening en de gevolgen daarvan.

Maandag 3 januari: gemeente Dijk en Waard start op

Op maandag 3 januari start de nieuwe gemeente Dijk en Waard op. We verwachten dat het grootste deel van onze producten en diensten dan weer beschikbaar is. Het opstarten kan ervoor zorgen dat u in de eerste weken van januari mogelijk wat langer aan de telefoon moet wachten of nog ergens tegenaan loopt bij een aanvraag. Dat komt onder andere doordat we bepaalde zaken pas vanaf 1 januari kunnen overzetten (als gemeente Dijk en Waard officieel bestaat) én de spoedaanvragen en aangiftes uit december verwerkt moeten worden.

Loopt u ergens tegenaan?

We doen uiteraard ons uiterste best om de overgang van onze dienstverlening zo soepel mogelijk te laten verlopen. Loopt u toch ergens tegenaan? Neem dan contact met ons op, dan kijken we hoe wij u zo goed mogelijk kunnen helpen.

Naar overzicht