Klacht indienen
Is het een klacht of een melding?
Gaat uw klacht over iets dat kapot is op straat of ziet u vervuiling? Doe dan een melding.
U kunt bijvoorbeeld een klacht indienen als:
- u niet netjes bent behandeld door een ambtenaar of bestuurder;
- u te weinig, onjuiste of misleidende informatie heeft gekregen;
- u geen reactie heeft gekregen op uw vragen;
- toezeggingen niet worden nagekomen.
Bent u het niet eens met een beslissing van de gemeente? Dan dient u geen klacht in, maar maakt u bezwaar.
Klacht online doorgeven
Klacht schriftelijk of telefonisch doorgeven
- Telefonisch: bel 14 072 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur)
- Schriftelijk: stuur een brief naar het college van burgemeester en wethouders. Adres:
Gemeente Heerhugowaard
Postbus 390
1700 AJ Heerhugowaard
Vermeld in uw brief uw naam, adres, de datum en een omschrijving van uw klacht.
Bent u het niet eens met een beslissing van de gemeente? Maak dan bezwaar.
Heeft u schade en denkt u dat de gemeente daarvoor verantwoordelijk is? Bijvoorbeeld door een losliggende stoeptegel of een gat in de weg. Verhaal dan de schade op de gemeente.
Heeft u een conflict met de gemeente en komt u er met de betreffende medewerker niet uit? Of bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kan conflictbemiddeling uitkomst bieden.
Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u terecht bij de Nationale ombudsman.